Rekomendowane przez nas podzespoły instalacji
Testy przeprowadzone na własnych samochodach doprowadziły do wyłonienia najlepszych (naszym zdaniem) komponentów w danym przedziale cenowym/wydajnościowym. Nie oznacza to że inne komponenty nie są możliwe – pod warunkiem że uznamy zaproponowaną konfigurację jako wystarczającą dla danego silnika.
Elektronika:
Proponujemy gamę sterowników STAG, produkcji polskiej firmy AC S.A. Zaczynając od staga 200 przez stag4qbox, stag300plus na stag300 premium kończąc – sterownik dobieramy w zależności od wymagań auta.
Reduktory:
Jako że reduktor dobry ?do wszystkiego? nie istnieje stosujemy różne w zależności od typu i mocy silnika:
-Tomasetto Alaska dla silników do max 100KM
-AC R-01 dla silników do 160KM również w turbo
-Zavoli zeta S zamiennie z powyższym przy ?odpowiednim? montażu poradzi sobie z max 190KM
-KME silver dla silników do ok 210KM
-KME gold lub Scorpion GT dla silników max 250KM
– powyżej 250KM zalecamy montaż 2 reduktorów np. 2xAC R01 dla mocy do 320KM
Wtryskiwacze:
Dobry wtryskiwacz, to wtryskiwacz dobrany do danego auta ? nie tylko jego mocy czy masy ale również typu i czasu wtrysku w danym modelu silnika. My preferujemy dwa rozwiązania:
– ACW 01 – dla tworzenia systemów budżetowych, tanie i w miarę solidne rozwiązanie (na 70-100tyś km).
-Hana 2000 – do zestawów gwarantujących najwyższe parametry jak i trwałość (przebiegi rzędu 200tyś to realna wartośc dla tych wtryskiwaczy)
Poza tymi polecić możemy wtryskiwacze matrix, med, brc, keihin, prins ? jednak porównanie stosunku cena/jakość nie jest już tak korzystne jak w przypadku hana2000.
Niemniej ważne są pozostałe komponenty jak zawory czy przewody zasilające. Dla mocy powyżej 200KM zdecydowanie rekomendujemy zawory pod przewody 8mm w komplecie z tymi przewodami oczywiście. Co do samych przewodów zasilających to stosujemy zarówno standardowe miedziane jak i kompozytowe(elastyczne) firmy FARO.